Thursday, July 14, 2011

Channel Sport

Semalam team Malaysia kena belasah 4-0 dengan Arsenal.Tapi aku bukan nak cerita pasal kekalahan team Malaysia.Tapi lebih kepada untuk sesi luahan perasaan terhadap Astro Channel Sport.Untuk sedia maklum ramai yang mengharap ASTRO akan menyiarkan siaran langsung perlawanan Malaysia vs Arsenal.Nak mengharapkan RTM jauh sekali.

Semalam : Sebelum balik kerja sempat tengok beberapa status FB rakan-rakan yang bertanya "Ada LIVE tak Malam nie".so aku pergi  page FB NADI ARENA.kat situ NADI ARENA ada buat statment yang berbunyi

"tuan-tuan, kami di astro arena tak boleh siarkan kalau tak beli hak siaran langsung. hak siaran langsung kini dengan penganjur. penganjur kata, hak itu tidak akan dijual kepada kami selagi 80 peratus tiket tidak terjual. bukan salah kami. kami juga menanti isyarat dari penganjur untuk membeli hak, sama seperti tuan menanti sama ada siaran langsung akan ada atau tidak."

Pendapat aku.pihak ASTRO dilihat tidak profesional dalam memberi alasan seperti ini.Aku sebagai pelanggan ASTRO tidak perlu tahu apa masalah yang korang alami.Yang kami tahu kami nak tonton perlawanan yang melibatkan Malaysia secara LIVE.tiap2 bulan kami bayar bil yang tinggi untuk menonton dan setiap beberapa tahun akan berlaku kenaikan charge yang kami tanggung.

P/S- Oleh itu tindakan yang boleh aku buat adalah dengan membuat panggilan telefon kepada pihak ASTRO supaya memotong Channel Sport  dirumah aku.

Next Artikel : unemployed      

1 comment: