Thursday, July 21, 2011

unemployed

Setelah sebulan masuk kerja tempat baru.Baru minggu nie aku berasa seronok untuk datang kerja kerana aku sudah dapat arahan kerja.Alangkah nikmatnya dapat kerja.Sebulan aku menuggu kerja yang tak kunjung-kunjung.

Aku flash back semula macam mana aku boleh dapat kerja..korang mesti pelikkan kenapa aku excited sangat dapat kerja.kalau korang nak taw aku dah sebulan tanpa arah tujuan..Selama sebulan aku dok mengadap facebook,Surat Khabar online,Yahoo Messenger dan Blog-blog..Sungguh letih hari-hari begini..tue yang aku excited bila dapat kerja sampai coretkan sikit dalam blog aku nie..

Cerita bermula di suatu petang sekitar 2.30 petang.Seorang staff yang berjawatan pegawai datang ke meja aku.Nama dia en. Cesc Farbegas(bukan nama sebenar).

en Cesc : Awak busy?
Aku       : X langsung(dalam hati gelak sebab lagi buat-buat tanya)
en Cesc : Jom ikut saya meeting.
Aku       :Terus berbunga hati aku yang sememangnya ada taman

Bermula dari petang tue aku terus ditugaskan untuk terus memahami dan analisa projek yang telah dibincangkan dalam meeting tersebut.(kalau korang dengar ayat aku tulis nie mesti nampak macam projek juta-juta kan)..So sehingga ke hari ini aku dok mengkaji pasal projek nie walaupun aku tak berapa paham sangat pun pasal projek nie.

P/S - Aku sentiasa berazam untuk lakukan yang terbaik dari orang lain..haha

Next Artikel : To Mrs Pingu

1 comment:

  1. patut ah x kaco aku sekarang... dah sibuk analisis projek yer.. ;)

    ReplyDelete