Sunday, September 7, 2014

Deco : Pemasangan Astro Njoi

                          01/09/2014 - Hari isnin dapat mesej dari Astro yang mengatakan saya punya registeration Astro Njoi telah disahkan. Dalam masa 48jam akan ada personal incharge yang akan call untuk confirmation tarikh pemasangan. lebih kurang selepas sejam dapat mesej tersebut ada satu no ofis call.sah memang dari pihak Astro untuk pengesahan tarikh dan masa pemasangan yang kami available. Selepas berbincang kami decide untuk pasang pada 03/09/2014(Rabu sebelah petang).

                 
                       Pada hari rabu proses pemasangan dilakukan. Kami duduk rumah kuartes jenis  apartment . Jadi selepas berbincang dengan tukang pasang astro kami decide untuk guna centralize Astro yang ada di bangunan apartment kami. Ini bermaksud kami tidak menggunakan piring Astro yang disediakan. Just tarik dari centralize point ke TV sahaja. Tidak sampai sejam proses pemasangan siap dan activation Astro dibuat menggunakan handphone. Jadi sangat sekejap kami dah dapat guna Astro Njoi kami.



                                                     * Tengah gigih pasang Astro Njoi kami


* Menurut kata tukang pasang Astro nie. Sekarang astro guna teknologi dari India mengantikan teknologi US yang sampai 2-3 hari untuk aktifkan Astro


No comments:

Post a Comment