Wednesday, September 3, 2014

Deco : Set Sofa Baru

        Hujung minggu pusing-pusing di puchong untuk survey set sofa yang terbaik untuk rumah kami tapi dengan harga murah.agak-agak boleh dapat tak?.Minggu lepas dah try survey di kajang tapi macam tiada yang menarik minat. kalau ada yang menarik pun yang harga terlalu mahal around RM3K keatas.banyak juga kedai yang kami terjah tapi balik hampa.Selamat wife pun paham akan citarasa husband dier nie yang cerewet.

Selang 3 hari kami datang balik kedai tersebut untuk buat final decision selepas survey semua kedai yang kami lawat. Dan akhirnya kami memilih set sofa 3+2 seperti dibawah dengan harga RM2000, padahal sebelum nie dier offer harga last deal RM2200. So selamatlah RM200 boleh buat beli benda lain. Cuma sofa dibawah kami pilih warna hitam keseluruhanya dan kami warnakan warna merah pada armrest bagi menonjolkan nilai sofa. Harap pemilihan warna tue nanti sesuai lah bila sampai rumah kami nanti dan tak lupa 4 biji bantal kecil taukey bagi free.




* gambar aku tengah deal material dan warna sofa yang hendak dipilih..wife aku tiada dalam gambar maybe tengah survey benda lain kot. Biasalah orang perempuan..tp sape yang ambil gambar nie?..hehe

Lepas dah deal sofa.tak kan nak biarkan sofa tue duduk sorang-sorang kat tengah hall ye tak?. So terpaksalah kita habiskan sikit lagi duit untuk beli coffee table pula. Lepas dah pilih set sofa hitam kami perlu cari coffee table yang matching dengan set sofa tersebut. Dan finally kami pilih coffee table seperti dibawah. Harga untuk coffee table nie RM500. Material kayu agak solid dengan cat agak kilat ala-ala glossy tapi bukan glossy. Atas meja nampak kilat sebab ada lapisan kaca high temp. Ada 2 laci pada bahagian bawah boleh letak album kahwin atau album momment anak-anak yang hendak membesar. Dan bahagian tengah ada ruang kosong yang boleh diletakkan surat khabar atau majalah Impiana..wakakaka



* Alamak bila dah snap gambar di atas baru terperasan. Kena beli pula TV cabinet. Mana mungkin duduk sofa untuk menonton drama dengan TV dibiarkan di atas lantai. Jadi kena invest sikit lagi untuk lengkapkn hall kami.

Jadi kami kena pilih TV cabinet yang praktikal untuk sebuah TV 32 inci. So kena pilih TV cabinet yang panjang sikit sebab kalau ambil TV cabinet 5 kaki macam ngam-ngam sangat denga saiz TV. Jadi kami pilih TV cabinet 7 kaki seperti di bawah.


TV cabinet nie ada 4 drawer dikiri dan kanan. drawer tersebut ditampal dengan cermin untuk kelihatan menarik. Di bahagian tengah ada 2 pintu sliding cermin lutsinar  dan dalam rak tersebut boleh letak decoder astro dan DVD player. Untuk bahagian dalam pintu sliding tersebut terdapat 2 lampu kalimantang kecil. Bila di buka pada waktu malam akan kelihantan cantik. Bahagian atas TV cabinet seperti juga coffee table ada kaca high temp bagi nampak berkilat. Harga untuk TV cabinet ini RM700.

Total semua sekali
 Set Sofa         RM2000
 Coffee Table RM500
 TV Cabinet   RM700 
 Total              RM3200


2 comments:

  1. http://adakahpasti.blogspot.com/2014/09/deco-set-sofa-baru-sampai.html

    ReplyDelete