Thursday, June 23, 2011

JB - Melaka - Shah Alam - Bukit Tinggi Part Three

Hari Jumaat yang Mulia.

Balik 5.15 petang..Isteri dah tunggu kat bawah ofis.nak ajak pergi pusing-pusing Plaza PKNS kalau x silap aku lah..dier dah biasa di Shah Alam..Belajar kt sini dulu..so senang skit..dier jadi pemandu pelancong..tapi aku yang drive.

Pergi kedai tudung.cari tudung bawal hitam ade batu kat keliling tudung..Hampir semua kedai dah tak jual..old fashion katanye..sampai aku pn taw jenis batu plastiklh..batu betul lah..dunia orang perempuan..Selamat kedai jam takde..kalau tak jenuh dier tunggu aku plax..hahaha.

Selepas magrib pergi rumah sewa aku hantar barang..Dalam pukul 8.00 Malam on GPS..taip Colmar Tropical..pinjam dari kawan GPS nie..hehe..tapi memang mencabar nak sampai sana..hanya bergantung harap pada GPS semata-mata..org johor datang KL paham-pahamlah..tengok jalan dier berselirat..kalau takde GPS entah bila boleh sampai Bukit Tinggi.

Berhenti di Genting Sempah makan jap..lepas makan terus perjalanan..Sudah!!!!..salah jalan..aku kena turun balik ke Tol semula..dan patah balik...pergh..sentap sekejap..tapi Bukit Tinggi punya pasal no hal..keluar tol dan masuk balik tol dan teruskan perjalanan..exit bukit tinggi..ingat dah sampai..rupanya lagi 10KM ke puncak dengan jalan bengkang bengkok kereta aku mendaki bukit..dah lah tue ditambah ade banyak bonggol..letih..

Akhirnya sampai jua.Check in pukul 11.30 Malam.

Next Artikel : Program Orientasi Staf Baru

1 comment: