Tuesday, June 21, 2011

Private to Goverment

Impian hampir semua staff di company lama aku untuk "Private to Goverment".

Semasa masih lagi bergelar seorang pekerja private di company lama.Aku sentiasa melihat rakan-rakan pejabat mengemas barang-barang dimeja dan di masukan ke dalam kotak kertas A4 yang menandakan hari terakhir aku dapat bekerja bersama-sama mereka.Kebanyakan mereka mendapat kerja Goverment.Masa itu aku juga berharap untuk mendapat kerja Goverment.

Tapi kenapa mereka dan aku inginkan kerja Goverment?.
Biarlah soalan ini menjadi tanda tanya.Aku malas nak mengupas cerita pasal kenapa mereka dan aku ingin kerja Goverment.

Tapi pada 14 Jun 2011 situasi itu berlaku pada aku.Aku ambil kotak kertas A4 berwarna kuning.aku isi barang-barang aku seperti piala-piala hari sukan company,cawan mcD,tabung Cecs Farbegasr,Jam loceng Arsenal,Cawan Arsenal,business card,key-chain yang kawan-kawan aku bagi masa mereka pergi bercuti,pay slip yang aku simpan kat laci dan barang-barang lain.Aku pulang laptop Company dan juga Door Access Card.Dan tepat pukul 5.30 Petang aku bukan lagi staff pekerja disitu.

Terima kasih buat semua rakan-rakan di ofis lama
SB- Ismiha, Afis, Murali, KakWa, Balkis, Nadia, Syikin, Rahman, Muaz, Fadh, Zam, Faris, Zizan, Yati, Kamil n Mr Farouk

My - kak Lela, Nurul, Am, kak emy, Abg Shafiq, Anis, Halim, Hairil, Abas, Mamat ,Rahman, Farah,Fira,Yam, Aishah, Shuhada, Meor, En Mus, En Hud dan En Sees.

Next Artikel : Culture

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ~ sedih lah bace artikel ko ni jid.....sob...sob...~

    ReplyDelete
  3. haha..cm nie pn boleh dikatakan sedih ke?..tp sedih gak lh..haha

    ReplyDelete