Monday, June 27, 2011

Punch Card

Setelah 9 hari bekerja di tempat baru,nyaris untuk aku melakukan kesalahan sebagai seorang pekerja.Aku datang kerja agak awal sekitar 7.40 pagi dan waktu untuk masuk pejabat adalah 8.00 pagi.Tapi untuk hari ke-9 aku terlupa untuk terus punch card setiba dipejabat.

Tapi Mujurlah mesin punch card ada keluarkan lagu sebagai alarm menandakan masa untuk masuk kerja sudah berakhir.Jadi aku terus pergi ke mesin punch card dan terus punch kad aku.Tertera perkataan 8.00.Selamat untuk hari ini.esok masih tidak diketahui.

"Jika sesiapa punch  selepas bunyi alarm..kad mereka akan bertanda merah"



Sejarah awal punch card di Malaysia

1.Diperkenalkan semasa era dasar pandang ke timur pada tahun 1982 oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad.

2.Surat pekeliling dikeluarkan oleh kerajaan malaysia kepada semua pegawai kerajaan merujuk
Surat Pekeliling Am Bil. 11 of 1981.

3. Punch card digunakan sehingga sekarang tetapi mungkin ada yang telah bertukar kepada Thumb Print

Next Artikel :Persona Elegance Solid White

No comments:

Post a Comment